Tuesday, November 25, 2008

Narembeen, Austraalia

Eelmisel neljap2eval maandusin Perthis, L22ne-Austraalia pealinnas. Lend hilines 3 tundi, sest Austraalia p6hjarannikul oli meeletu torm. Kompensatsiooniks pakuti meile Lumpuri lennujaamas burksi ja kohvi. Ja ma j6in terve topsi kohvi 2ra :S Ei teagi, mida nyyd endast arvata, sest p2ris hea oli. (tavaliselt ma ei joo kohvi, kohe mitte kunagi tegelikult)

Esimesed muljed Austraaliast oli palju lillade 6itega puid, hirrrrrmus palju k2rbseid, kes pidevalt kylge kleepuvad, pole kuskil sellised jobusid n2inud; totaalne vaikus, v2iksed chillid majad ja kylm, brrrr kui kylm, k6igest 20-23 C p2eval ja 66sel 12-13 C .... mulle, kes ma tulin Aasia troopilisest kuumusest, oli see ikka totaalne shokk!

Aga k6ige suurem shokk oli hindade n2gemine. K6ik on lihtsalt t2iesti uskumatult kallis. Taaskord eriti mulle, kes ma olin harjunud Aasias dollari eest suure kuhja toitu saama. Siin maksab suvaline l6una 20 dollarit miinimum ja see on tehtud kylmutatud asjadest, st mitte kvaliteetne.

Seet6ttu oli mu esimeseks mureks raha. Ja nii ma siia sattusingi. Juba j2rgmisel p2eval p2rast Perthi saabumist leidsin omale t66. Esialgu saadeti mind Tamminisse, 180 km Perhist sisemaa poole. Tammin on selline pommiauk nagu 6udusfilmides kohata v6ib. 400 elanikku, yksainus pubi, seegi avati kuu aega tagasi ja seal ma ka t66tasin ja 1 pood. Palju aborigeenjoodikuid, v2he noori ja mitte yhtegi vallalist naist. Mis vastab ilmselt kysimusele, miks just tydrukuid countrypubidesse t66le otsitakse.

Tegin baarit66d, pidin tegema ka k66git6id ja korra ka hotelli tube koristama. Hahaa, hotell on vist vale s6na.... aga palk on 400 dollarit n2dalas ja elamine + s66k on tasuta.

Nyyd olen Nimerbeenis, sest siin on mul oma tuba ja midagi koristama ei pea (ilmselt kyll vist baari, aga v2hemalt mitte ylej22nud hotelli v6i, jumal t2natud, n6usid pesema ka mitte). Kuigi saabudes, nyydseks 2 tunni eest, pidin kohe alksikaste tassima. Poolteist tundi ja need on kuramuse rasked. Vinguda ei julgenud, enne esimest palgap2eva ei vingu ka (sest siis avaneb mul esimene v6imalus otsida t66d teise kohta, kus on vahest normaalsem ylemus jne, see selleks praeguseks).

Olen miskip2rast kogu aeg arvanud, et Austraalia on jube arenenud maa.... vale puha! Minu t66kohtadesse ei s6ida yhtegi bussi, vaid rong, mis j22b pidevalt hiljaks ja on sama aeglane kui vanaaegne Tallinn-Tartu; austraalia pesumasinad on suutelised pesu "pesema" vaid kylma veega ja lihtsalt keerutavad seda ringi, mis t2hendab seda, et ykski plekk v2lja ei l2he ja masin ainult loputab, rahvas k2ib seep2rast pidevalt tumepruunide "valgete" sokkidega; telekad on pisikesed ja n2itavad ainult paari kanalit sest digibox on veel liiga uus n2htus; telefonilevi on 22rmiselt piiratud ja paljudes kohtades pole seda yldse; jnejnejne. Austraalia on meeletult suur, aga siin elab k6igest 22 miljonit inimest ning 20% neist on farmerid.

Farmerid ongi p6hirahvas, kes siinsetes countrypubides k2ivad. Paljud neist teevad seda iga p2ev. Istuvad tundide kaupa baarileti taga ja kaanivad 6lut. Kohvi ega teed ei vaevu vist ykski countrypub siin serveerima, 6llekraanist ja valmistehtud purgikoksidest piisab kyll.

Aborigeenide inglise keele aktsent on oiiiiiiiiii kui neetud hirmus! Yhtegi s6na v2lja ei h22ldata ja iga teise h22liku neelavad nad kah alla. Proovi siis aru saada, mis marki jooki tahetakse! A no kyll ma arenen. Arendan neid ka. Enamus neist joovad kogu oma raha maha, neil pole raha, et endale riideid osta ja seet6ttu k2ivad nad k6ik yhtemoodi riides sest saavad need kuskilt tasuta kohast riigi poolt.

Perth oli yleni j6ulukaunistusi t2is ja poodides tuli j6ulumussi, p2ris naljakas, v2ljas siiski yle 20 C sooja. Kuigi peaks olema v2hemalt 30, see aasta on suvi siin t2iega hiljaks j22nud. Grr.

T2na hommikul l6hkusin oma pl2tud 2ra. Jah, j2lle. See oli kolmas paar. Aga taldadesse olid augud niikuinii sisse kulunud suurest ringijooksmisest.

Mis minuga toimub?!

Vombatitest pole haisugi, kyll olen palju jutte kuulnud k2ngurutest ja nende trikkidest, pole veel p6llule neid vaatama j6udnud siiski.

Klassikaline: nett maksab kyll 7 dollarit tund, aga on nii aeglane, et pilte j2lle yles panna ei saa.

No comments: