Tuesday, October 21, 2008

21. oktoober, Kambodza






Oehh, kirjutasin just eriti pika teksti maha siia, nii umbes pool tundi , ja siis arvuti otsustas lihtsalt end v2lja lylitada.

Ehk siis, teen lyhidalt.

Eile ja yleeile rentisin ratta ja s6itsin dzunglisse templeid avastama. Neid on v2ga palju, nii umbes 100le ruutkilomeetrile laiali laotatud. Dzungel oli mega, ahvid ja liaanid ja suured puud ja putukas, kes teeb t2pselt tulet6rjealarmi h22lt, v2gav2ga k6va monotoonne k6rinpirin -kui selline mu akna alla koliks, l2heksin kyll hulluks vist- ja j2tkuv maamiinioht dzungli sees, niiet ma eelistasin tee peale j22da.

Angkori templid on t2iesti unikaalsed, ma pole selliseid kuskil n2inud. Vanimad on u 9. sajandist ning hinduistlikud, hiljem osa templeid lihtsalt tehti budistlikeks, budhha kujusid lisades jne. Osa templeid on restaureeritud, aga osa on j2etud nii, nagu nad leiti ning need on k6ige lahedamad, sest on n2ha, kuidas dzungel templeid vallutab. Puud kasvavad templikatustel, nende sees , ronivad nende ymber nagu maod.

J2in metsikult tugeva mussoonivihma k2tte ka, v2ga hull, konkreetselt hingata oli raske , sest oli nagu sajaks vanne kaela.

Viiruk, pyhvlid, lapskerjused, imelikud khmeeri toidud (enamus yldse mitte vyrtsikad, kuigi alati on laual kyyslaugu-tsillimoos v6i miskit, mis on eriti vyrtsikas, super), tuktukid (india riksa laadsed kolmerattalised vankertaksod), pidevalt naeratavad inimesed, pidevalt sulle midagi maha parseldada pyydvad inimesed, turistid ja nende jaoks tehtud euroopalikud (suht kallid) restoranid ja baarid, kookospalmid ning banaanipuud, hirrrrrrrrrmus kuum ja niiske ilm, maailma aeglaseim internet...... t2na 6htul tahan kohalikke ekstreemsusi proovia, khmeeride jaoks tegelikult tavaline toit nagu pardiloode, grillitud skorpionid, rohutirtsud jne.

4 comments:

MK said...

no mis ma öelda oskan jana...ma olen KADEKADEKADE:P

meil on puud raagus ja ülepäeviti sajab. ei saa mainimata jätta et kool ka...

aga mis ma ikka vingun:D

naudi:)

Mait said...

raju värk :)
kuidas sa sinna ära eksisid?
jälgin põnevusega :)

Unknown said...

Äge, et kirjutad!! Olen tööl ja on kiire-kiire. Kui koju lähen, loen rohkem ja kommenteerin nii, et vähe pole :) Ja, et pilte paned ka! Aga pildista, siis neid dzunglielanikke ka ikka. Ma juba ootan vombateid.

jana said...

OOO, inimesed! :D Ah et kuidas ma siia sattusin? Ma ise imestan ka vahel kui aus olla. Aga 6igesti tegin. Lihtsalt tulin.

Kool.. kui aus olla, siis ma loodan, et ma end liiga palju ei downgradei siin, sest ilmselt pean ainult lihtt6id tegema Austraalias ja see pole ajule hea. 2kki muutun veel lollimaks :S

Vombatid ei ela Aasias, Pirgita!!! :D Panin sulle paar makaaki yles.