Thursday, January 8, 2009

can you feel the heat?




Perth on juba p2ris pikka aega Austraalia kuumim koht olnud. Mis on v2ga imelik, sest linn asub ikka ysna l6unas - siin pool planeeti peaks just p6hjas soojem olema, kuna seal troopiline kliima, siin mitte.

38 C m6jub inimestele ikka p2ris korralikult. Ideaalne ettek22ne mittet66leminemiseks ja 6lle libistamiseks v6i siis t66l k2imiseks ja pidevaks vingumiseks. Ma ei saa aru, miks nad siia yldse tulid kui sooja kardavad.

Minul on loomulikult konstantne r66m - it can never be too hot for me! Eriti aitab kaasa asjaolu, et Eestis miski -15 C on. hohohoo. 6nneks on siin ka absoluutselt t2iesti kuiv, vihma pole... n2dalaid n2inud, pilvi ka mitte - vastasel juhul elaks nagu aurusaunas.

Austraallased pendeldavad pidevalt ranna ja kohvikute vahet, s66gikorrad on asendunud j22tise ja j22ga jookidega. Rannas muidugi keskp2eval eriti inimesi ei n2e, kui, siis ainult suure p2ikesesirmi all, sest nahav2hk on siin umbes nagu Eestis nohu saada. Lihtne. Mul kukkus yks synnim2rk lihtsalt 2ra yksp2ev muide.

Olen nyyd taas korralik, viks ja viisakas. Pruun ka :P Oma mererestoranis sain endale mingi nipiga igap2evase t66 kioskis, 9-14ni. Kusjuures see on poole parem t66koht kui samas restoranis ettekandja olla. Teen inimestele kohvi ja pirukaid, j22tis muidugi k6ige minevam kaup, ja seda k6ike v2rskes mere6hus, aga varjus, pea kohal on tiivikud kah ning muusika. Ohh need tasuta j22tisekokteilid... ikka v2ga hea enesekontrolli treening.

Austraalia arusaam kohvist on sama tagurpidi kui see riik. K6ige populaarsem on flat white, samuti ka cappuccinod ja latted. Mitte mingit vahet neil tegelikult siin pole - yks piim kohviga k6ik. Umbes 5 osa piima ja 1 osa kohvi, ainult cappuccinos on rohkem vahtu kui teistes, austraalia latte ja flat whitei vahet pole ma veel suutnud lahti hammustada, identsed. Kliendid on 6nneks tavaliselt marurahulikud ja s6bralikud ka, ei kurjusta, kui mul millegi tegemiseks kaua aega l2heb. 6nneks peaksin seal koos t66tama yhe austraalia tydrukuga - eile oli esimene p2ev. T2na oli teine ning austraalia pliks oli `haige` (st pohmakas ja tund aega maganud) niiet ta l2ks koju 2ra ja mulle saadeti abiliseks teine austraalia tydruk, kes oli esimest p2eva t66l.

Kaos, kaos ja veelkord kaos - pole vist raske ette kujutada, kui palju kysimusi v6ib ikka esimesel-teisel t66p2eval kahel kohviga mittekokkupuutunud tydrukul tekkida :D Aga kuna 6nneks keegi meie j2rele seal ei valva, siis fantaseerisime ise k6ik vajaliku kokku. Ja hakkama saime, jiihaaa!

Veel leidsin omale t66 restoranis nimega Mad Monk, kus k2isin paar p2eva tagasi koolitusel. Koolitus t2hendas nende enda pruulitud 6lu ja 11 erineva toidu proovimist. Kuna ma teadup2rast 6lut ei joo, aga viisakas tahtsin ikka olla, siis panin keeleotsa igasse klaasi sisse ja j6in palju vett peale. Kuni j6udsime 6lleni nimega Stone - v2ga spetsiifiline suitsu/peekoni-l6hna-maitseline 6lu, millel puudus selline vaid 6llele omane minu jaoks j2lk maitse. Jah, ma j6in terve klaasi seda 2ra, kreisi. Kusjuures ma olin (peale yhe kuti, kellele k6ik 6lu maitseb) ainus, kes seda yldse juua suutis, k6ik teised kirtsutasid ainult nina selle peale.

Ilmselt j2rgmisest n2dalast peaksin saama Monkis regulaarselt t66tama hakkama, et siis kioskis hommikuti ja seal 6htuti. Ettekandjana. Seal on k6vasti parem ettekandjana t66tada, kui selles restoranis, mille putkas ma olen, kuna koht pole eriti suur ning systeem on suhteliselt arusaadav. Ja toit on oiiiii kui hea!!! V2rsked kaheksajala-kalmaarisalatid, v2rske pasta v6i grillitud l6he...

Siis ytlen t66 66klubis yles ka, 3 t66kohta on ikka liig mis liig. Kahju kyll sealt lahkuda sealse megalaheda seltskonna p2rast, aga n2dalavahetustel saan sealt k6ige varem kell 4 magama ning j2rgmine hommik pean nyyd ju putkas kell 9 t66l olema... kuigi see n2dalavahetus saab just nii olema, sest raha on vaja ja Monkis ma veel alustada ei saa.

Pidevalt kuulen kuskilt mingitest kontsertidest, festivalidest, vaba6huyritustest... aga kuhugi minna pole veel saanud, kallis ju :( et nyyd raban t66d teha nii palju kui jaksan, siis kysin ilmselt omale paar p2eva v6i n2dalagi vabaks ja puhkan. Selline plaan.

Randades patrullib j2tkuvalt haivalve. Kopteritega. Osa ujumisv6istlusi on seep2rast 2ra j2etud, et haid kohal. Mis on tegelikult siinsetes vetes v2ga ebatavaline. Aga p6nev :P Et kiosk on kohe rannarestorani kyljes, saan iga p2ev p2rast t66d 50 m randa jalutada, v2ga mugav. Kaugele ujuda ausalt 6eldes ei julge kyll.

Keegi joriseb j2lle siin valjuh22ldisse - taas kord on yhel tyybil hostelist synnip2ev. Ohh, palun 2rge ainult poole 66 ajal mu akna alla r66kima tulge.

Kaks eesti kutti, keda kuu aega tagasi Perthis kohtasin, on ka nyyd siia hostelisse kolinud. Yks neist t66tab nyyd seal, kust mind 1. jaanuaril lahti lasti ning homme tulevad m6lemad proovi66le minu klubisse. Ilmselt otsime koos kuhugi korteri-maja, hostel on tore, aga ammenduv.

n.b. lihtt66de tegijaks ma kauaks ajaks kyll j22da ei suuda. Praegu on v2ga ok ja teeb suurt r66mu, kui saan piisavalt t66d ning j2relikult ka palka, aga ma juba tunnen, kuidas mu aju degradeerub. Otsin omale v6imalikult varsti yhe korraliku targa keerulise raamatu, eelistatavalt metafyysikast v6i miskist. Praeguseks laenasin s6bralt dalai laamat, aga see liiga lilleline. Mingi osa minust igatseb meeletult TY filosoofialoenguid ja -seminare.. v6i siis v2hemalt filosoofilisi tekste, mis lugedes peas pirni p6lema panid ja nahal kylmav2rinad tekitasid.

n.b. 2 - suured t2nud ja tervitused maailma parimale lokilambale - ema Ritale otse loomulikult: yleeile laekus Eestist mulle siia postkontorisse pakk mu riiete ja muu eluks h2davajaliku tr2naga, olin 6nnest poolsegane. Kaasapandud Looming, Sirp ja KesKus suutsid minus tekitada suure vajaduse millessegi syvenemiseks, millegi yle m6tlemiseks, oli nagu reality check mu eelnevale elule, mis v2hemalt aeg-ajalt n6udis millegi raskema yle pead murdmist, kui selle yle, et kas ma saan homme 5 v6i 7 tundi teisi teenindada.

1 comment:

Unknown said...

Kuule meil siin pluss kaks, mitte miinus viisteist :D see oleks täielik utoopia. Selline mõttetu Eesti talv. Mulle isegi meeldiks külm ja lumi vahelduseks. Kuigi ma ainus vist olen. Aga toas on pluss 25-27. Mul vähemalt. Kuigi mustakal on vapsee külm. Aga Sirpi muide saab netist ka lugeda . . . aint see pole see muidugi. Ma hakkan ka varsti koolis käima. Kirjutasin just kirillitsas palvekirja :D Jah, tõesti, juba ka ootan natuke. Ainult, et avatud ülikoolis tahaks, sest pendeldamist kahe linna vahel küll ei igatse . . . ole siis tubli ja töökas ja kultuurne - seal ju peavad ometti raamatukogud ka olema kogu filosoofilise kirjandusega ? :/