Tuesday, February 17, 2009

sest me oleme jeeestlaaseeed
















Enne Perthist lahkumist k2isin 2ra loomaaias ja n2gin l6puks ometi koaalasid!! Kykitasid oma roosa kanniga piparmyndipuu otsas ja ei teinud mitte midagi. Ega ma polnud yllatunud ka.
Teisip2eval pakkisime Triinuga kodinad kokku ja kavatsesime hakata Margaret Riverisse (Perthist ca 300 km l6unasse) h22letama, kus pesitsesid 5 eesti MEEST. Sass ehk Sander ja Rain (vennad), Rimo ehk Moll, Rene ehk Rynks ja Eku ehk Egert. Enam-v2hem k6ik p2rit miskitmoodi Arukylast, kust Triin ka p2rit on. Olid saanud minu kontakti Fremantlei hostelist, kus elasin ja Orkutist mu numbri kysinud. V2ga lahe seltskond on, kogu aeg saab lollitada JEEE. Telefoni teel veensid meid 2ra enda tiimiga liituma.

Teel hosteli trepist alla sattus Triin r22kima yhe saksa kutiga, kes pidi j2rgmine p2ev sellestsamast kohast autoga l2bi s6itma, niiet joppas, l2ksimegi siis p2ev hiljem koos temaga. Reaalsuses s6itsime Busseltoni, kus need eestlased olid juba mitu n2dalat hanginud ja t66d otsinud. Edutult. Hoolimata sellest, et meil Triinuga oli kategooriline vastuseis minna tagasi Perthi - mul oleks see juba neljas kord seda teed s6ita, sest ka Bunburysse l2ks sama kaudu - kujunes v2lja nii, et l2ksime 66seks kogu kambaga seitsmekesi randa magama ja siis j2rgmisel p2eval rentisime auto, et J2LLE Perthi s6ita.
Nende karavanipargist lahkumisele eelnes muidugi korralik skandaal nagu ikka kohtades, kus meie maa poisid k2ivad: kuhugi oli kadunud pikendusjuhe, mis oli kohapealt laenatud ja kuttide arvates sinna ka tagastatud, s6imu ja kisa sai igatahes v2gevalt.

66 rannas m66dus p2ris m6nusalt, pakiveini ja liivaga koos. Sass jorises terve 66 omaette ja ei lasknud magada.

No ja siis oligi eriti kreisi seiklus pihta hakanud. Kohe me ei saanud TRiinuga aru, millesse me end kyll m2ssinud olime. :)
Igatahes, rendiautoga s6itsime viiekesi Perthi, Eku ja Rynks l2ksid bussiga. Plaan oli j2rgmisel hommikul lennata Adelaidei ja sealt minna h22le v6i mingi muu systeemiga Mildurahsse, kus pidi olema korralikku farmit66d. Et siis paar kuud t66tada ja raha s22sta.

Plaanisime j2lle rannas 66d veeta, et raha s22sta ja nii, aga valisime selleks t2iesti vale ranna - jube tuul ja liivapahvakad n2kku, niiet keegi meist otsis mingi pargi. Sinna kustusime ka. Hommikul 2rkasin yles selle peale, et kuskilt tulevad mingid piisad n2kku. Rain ja Sass midagi 6iendasid, et tule 2ra sealt, 2ra maga seal, m2rjaks saad. Mina vastu, et aaaahhh, las ta sajab, ma nii unine -polnud ju eelmine 66 ka suurt maganud ja pakivein oli ka nati abiks selles - et kannatan vihma 2ra kyll.

10 minutit hiljem j6udis mulle kohale, et tegelikult on jube imelik, et vihma sajab suurte piiskadena t2pselt iga 3 minuti tagant. Evakallis, see on sulle: jah, ma 2rkasin yles kuramuse VIHMUTITE all!! T2pselt nagu paar aastat tagasi Prantsusmaal Nimesis... oleks ma kymme meetrit teises suunas maganud, oleksin t2iesti kuivaks j22nud. Lisaks ilmnes, et meie park oli tegelikult koerte jalutamiseks m6elnud, t2ielik junnila.

S6itsime lennujaama, et j6uda hommikusele odavlennule. Muidugi suutsime pargist minema saada alles tipptunni ajal ja aega j2i j2rjest napimaks. Triin l2ks meie rendiautot tagastama ning samal ajal ilmnes, et lennukipiletid on arvatust k6vasti kallimad. Kuna osa rahvast t6i parasjagu pakke autost jaama, osa uuris mingeid muid pileteid ja Triin ei leidnud 6iget kohta kohe yles, oli k2imas t2ielik paanika. Kas minna selle raha eest v6i minna j2rgmisel p2eval odavama variandiga v6i mis, mina oleksin tegelikult yldse tahtnud osta suurt bussi ja autoga Adelaidei s6ita (vahemaa ca 3500 km).

Mingil ajal olid Eku ja Rynks p6genenud lennukisse. S6itsidki ees minema, ylej22nud rahvas j2i maha. Aru ei saanud keegi, kuidas t2pselt nii juhtus, aga midagi teha polnud, ostsime j2rgmiseks p2evaks Jetstarile pileti ja otsustasime veeta kogu kuramuse p2eva ja 66 ka lennujaamas, sest keegi ei raatsinud raha raisata, et kesklinna vms hangima minna.

Siis l2ksime osa rahvaga toidujahile yhte lennujaama l2hedasse kohvikusse. Kysisin omale sushit ja hot dogi ning myya kysis mu k2est vastu, et kuidas mul l2heb, et ta m2letavat mind paari p2eva tagant. Ma ytlesin, et misasja, ma pole kunagi n2inud teda. Aga mingi imelik fiiling oli sees. Myya arvas, et ma olin yks vetelp22stjatest, kes vahel ta putkas k2ivad. Siis uuris, et mis kell meie lennuk l2heb ja nii, vastasin, et alles j2rgmisel hommikul, kuna suutsime sellep2evasest lennust maha j22da jne.

L2ksin v2lja s66ma ja Triinuga juttu r22kima ning myyja tuli ka nati aja p2rast trepi peale ja konkreetselt kutsus kogu meie selleks ajaks viiepealist seltskonda enda juurde. Et ta peab aitama s6brannal maja koristada, aga meie v6ime sel ajal tema juures tsillida ja siis saame dushi all k2ia ja 66bida kah. Me otsustasime samuti aidata ta s6brannal maja koristada, mis polnud yldse paha m6te, sest tegelikult mina ja Triin eriti t66d ei teinud, vaid aelesime basseinis, samal ajal oli Rain naise majja magama j22nud ja Moll ning Sass kahekesi rabasid! Tasuks anti neile kaks kasti 6lut ja naised said veini. 6htul oli putkanaise (Diane tegelikult nimi) juures suur grill, kuhu voolas ka muud rahvast kokku. Diane avas isegi shampusepudeli, mis oli talle maja avamise puhuks kingitud :S K6ik nii armastasid meid, ojaa.

Et Diane pidi hommikul kell 5 30 tagasi lennujaama juures t66l olema, viis ta meid siis 2ra. L2ksime magama umbes 20 meetri kaugusel Jetstari check-inist. Mingi hetk k2is Sass uurimas, et check-ini on aega teha kuni 15 min enne lennu v2ljumist. Me olime k6ik v2sinud ja l6ssis nagu juustukerad, pead lolli jutu ajamisest huugamas, mitte midagi aru ei saanud. Kui me yheks hetkeks olime suutnud oma kodinad kokku korjata ja check-ini leti taha j6udnud, selgus, et PAGASIGA reisijate minimaalne check-ini aeg on 30 minutit enne v2ljalendu. Ehk olime 10 min hiljaks j22nud. M2letan, et keegi oli vahepeal veel 6iendanud, et check-ini j2rts on liiga pikk, meil pole mingit m6tet seista seal, aega kyllalt, l2hme parem siis, kui j2rts l2inud.

Nii me teisest lennust maha j2imegi. Check-ini t66tajad olid 22rmiselt ebaviisakad, j2medad ja antivastutulelikud. Ainsa variandina j2i meile lykata oma lend VEEL yks p2ev edasi ja maksta 40 dollarit kuup2evavahetustasu. Suure kisaga saime sellega hakkama.

M66dus taas yks p2ev Perthi lennujaamas. Aega sisustasime filmi Terminal (Tom Hanksiga) kopeerimisega: proovisime tagastada pagasivedamisk2rusid, et siis neid mynte (4 dollarit kusjuures) tagasi saada, aga siis avastasime, et tegelikult oli tasumine yhekordne ja mingit panti ei olnudkiiii, olime niisama tassinud k2rusid k2ruridadesse. Jahupead.

Tegime 2ra ka yhe v2ikese performancei: istusime pingi peal reas, k6ik t2iesti vait, pead kallutatud yhele poole. Lihtsalt niisama, ei tohtinud naerda ja nii. K6ige kauem pidasime 3 minutit j2rjest vastu.

J2rgnes samasugune 66... lennujaama p6randal 2rkasime me taas. Ja j6udsimegi mingi ime l2bi lennuki peale.
Maandusime Adelaideis, kindlaks plaaniks minna Mildurahsse Ekule ja Rynksile j2rgi. S6itsime bussiga Elizabethi, kus 66bisime - yllatus - pargis. Buss kusjuures s6itis vahepeal t2iesti ise, mingil busside jaoks m6eldud r66pteel, kus ei pea roolima ega midagi, rattad ise liikusid, syrr.

M6tlesime, et l2hme bussiga Elizabethist otse Mildurahsse, kuna keegi meist eriti h22letada ei viitsinud. Leidsime bussijaama poolteist tundi enne bussi v2ljumist yles ja passisime seal. Ainult selleks, et n2ha 90 minuti p2rast mingit kaugliinibussi maanteel m66da s6itmas. Helistasime infosse ja - jepp, olime bussist maha j22nud, sest bussi oleks pidanud ette broneerima, et ta peatusest l2bi tuleks. Mhmm.

Sass ja Moll l2ksid teise bussiga Renmarki, mis on ca 130 km kaugusel Mildurahst. Meie TRiinu ja Rainiga otsustasime proovida kolmekesi h22letamist. L2ksime supermarketisse vett ja kola ostma.

Juurde tulid meile kaks meest, kes uurisid, mis keeles me r22gime ja kust p2rit oleme jne. Vastasime. Ma m6tlesin kohe juhust kasutada ja uurisin, kas nad teavad l2himat bensukat, kust oleks hea h22letama hakata. Mehed otsustasid meid sinna 2ra visata. S6itsid minema ja tulid siis bensukasse tagasi, sest neil hakkas meist kahju ja viisid meid veel u 50 km edasi. SEalt hakkasime kolmekesi h22letama - ja seisma j2i juba TEINE auto! Suur rekka. S6itis otse Mildurahsse.
Nyyd olemegi siis k6ik siin. On ilmnenud, et t66tingimused on siin t2iesti jubedad. Palgad on nii madalad, et ma ei saa lihtsalt aru, kuidas inimesed siin selle eest t66tada saavad. Ainsad t66lised on muidugi backpackerid, kellel polegi erilist valikut. Pikad p2evad p2ikese k2es, tasuks sandikopikad ja verised k2ed... y222... jah, eile j6udsime siia ja t2na otsustasime siit vehkat teha. Ilmselt l2heb nii, et mina, Triin ja Rain l2hme ees 2ra (ei tea veel, kas nondesamade supermarketi kyydiandjate juurde Adelaidei, kuna nad lubasid meile t66d sebida, hmm; v6i kuhugi Melbournei kanti) ja siis ylej22nud tulevad meile j2rele, kui oleme t66d leidnud.

Olen seltskonnas, kus saab pidevalt nalja nabani ja igav juba ei hakka, samas on organiseerituse tase t2iesti nullil2hedane. Yksi reisides ei olnud mul valikut, kui ainult kohe 2ra otsustada, olla kiire ja konkreetne, nyyd on ainult yks suur p2hmerdamine. Aga tore on.
Ja see ongi ju peamine!!

3 comments:

Eva Ligi Aydoğmuş said...

saatsin sulle just meili kus igatsesin muuhulgas järgmist blogisissekannet ja siin ta ongi!! ISSSAND jumal nende vihmutite asja peale nagu EI ole võimalik:D:D:D

ma istusin just väga igavas loengus ja hakkasin täiega omaette naerma, siis kursaõde kõrvalt ütles (tema actually kuulas), et oota, ära praegu naera. pidin täiega tagasi hoidma. õppejõud oli just midagi lolli öelnud vms ma ei saanudki teada, ja Helen arvas, et mu tervisele parem kui ma kohe ei naera. icc icc icc

jana said...

Hii, mul oli t2pselt sama teema kui see juhtus noh, et ei teadnud, kas nutta v6i naerda :))

arva 2ra, mis juhtus eile meie pagasiga pargis.

Tar rat arT said...

Jee.............

Need toredad vihmutid :)

Ma kõkutan siin naerda ja kuna kedagi ümbruses pole on hea omaette itsitada ja seda toredat elamust meenutada.

Ma kujutan ette, milline võis su esmane reaktsioon olla.

Aiahh, ma võtan oma reisimärkmiku välja ja meenutan kah vanu häid aegu

Seiklust sulle kontidesse :)